Tuesday 13 August 2013

Beautiful Girl

My old time favorite. An evergreen song. While searching for it in the youtube, I found this. Nicholas...my imagination hero is singing this song for Indah Widuri. Enjoy it everyone.



Saat menghayati bait-bait lagu ini, teringat satu perkara...semua insan di dunia ini sebenarnya cantik. Walau apapun bentuk fizikal seseorang, saya tetap mengatakan setiap insan itu cantik. "Beauty is in the eyes of the beholder" ...ungkapan seseorang yang pernah wujud dalam hidup saya. Satu saat dulu saya juga skeptikal sepertimana kebanyakkan umat manusia yang menghukum insan lain sesuka hati.  Sehinggalah satu saat saya terfikir,  "Siapakah kita untuk mengatakan ciptaan tuhan itu buruk?",
 "Layakkah kita menghina seseorang yang zahirnya kelihatan tidak sempurna fizikalnya, buruk atau cacat? " ; Bukankah semua kejadian adalah atas kehendakNya. Kun fayakun...jika Allah mengkehendakinya terjadi, maka jadilah ia...

Apa-apapun...rasanya belum terlambat untuk mengucapkan Selamat Hari Raya  kepada semua yang sudi membaca nukilan saya.

No comments:

Post a Comment