Sunday 21 July 2013

SAHABAT

Sedar atau tidak, masa bergerak terlalu pantas. Banyak perkara berlaku sepanjang Ramadhan kali ini. Syukur sangat. Saya temui kekuatan baru untuk mengenal diri, mengakui kelemahan diri dan belajar mengatasinya. Sepanjang merawat kelukaan yang saya lalui sejak awal Julai tahun ini, banyak kali juga saya muhasabah diri. Mencari hikmah di sebalik kegagalan tersebut. Alhamdulillah, mungkin tahun ini bukan rezeki saya. Saya yakin Allah memberi yang terbaik. 

Sepanjang melalui apa yang saya anggap bukan rezeki lagi tu memang sedih sangat. Apatah lagi dengan kemahuan yang meluap-luap untuk melaksanakan salah satu impian hidup, Saya bersyukur ada sahabat-sahabat yang meniupkan kembali semangat. Dan yang paling rapat dengan saya sudah semestinya 'my best friend forever' suami tercinta. Walau tanpa nasihat  berjela, cukup bagi saya - pengertian beliau betapa hancurnya hati saya kerana kegagalan tersebut. Knowing me inside and outside, I think he can see the hurts inside. Lagipun saya ni transparent. Siapa-siapa pun pasti tahu sama ada saya tengah gembira atau berduka. It is very obvious written in my face. 

Apapun saya juga bersyukur ada sahabat-sahabat yang tidak putus-putus memberi kata-kata semangat. Jujur jauh disudut hati saya, saya rasa tersentuh dengan kata-kata peniup semangat dari mereka. Saya amat menghargai kehadiran mereka dalam hidup saya. Sangat-sangat menghargai. Untuk Yati, sahabat dunia akhirat yang sentiasa ada kala susah atau senang, Kak June yang sudah umpama kakak yang tidak pernah saya miliki, untuk Anor yang penyabar yang selalu ada untuk menenangkan saya kala saya dah naik angin, untuk Diana dan Yam yang memberi inspirasi untuk menulis, untuk Alin yang banyak bagi dorongan, untuk Mila yang sama-sama menghayati kegagalan, untuk Nasir yang ajarkan saya perkara baru untuk 'make-over' saya, untuk Ckin Tan yang sentiasa positif - yang jadi ahli pertama menyokong Kelab Novel KPMBM, untuk Ikin yang sweet yang bagi nasihat utk akak dia kala akak dia ni down, untuk Nat yang secara tidak official jadi beauty consultant saya, untuk Wendy Wong yang sudi jadi guru bahasa Mandarin saya, untuk BFF yang jauh kat Liverpool-rajin layan saya mengarok, pengganti Abang Ezam dan Epol - dua orang abang yang tidak pernah saya miliki tapi sumpah saya sayang dia orang berdua macam abang kandung saya sendiri. Sebagai tanda penghargaan saya, and I really mean it...saya tujukan lagu Sahabat ni untuk kalian semua. Buat BFF di Liverpool yang dah lama tak dengar lagu Melayu terkini, saya harap awak suka lagu ni...Gracias Amigos, Arigato Gozaimasu, salamat sa iyo kaibigan - maraming-maraming salamat po. Jazakallahukhaira. Semoga Allah merahmati kalian semua di sini dan di sana. Amin.

No comments:

Post a Comment